Uber Nord Est: O Ţeapă de Milioane de euro către statul Român – Un fost director RAR cu legături la BZI este administrator
Într-un scenariu ce pare desprins dintr-un film de acţiune fiscală, firma Uber Nord Est, condusă de Florin Adrian Hopşa, şeful filialei Neamţ a Registrului Auto Român, se găseşte într-o situaţie delicată. Cu datorii de 1,6 milioane de euro către stat, firma a intrat în insolvenţă, punând în dificultate Administraţia Finanţelor Publice Iaşi, care trebuie să recupereze peste opt milioane de lei de la aceasta, titrează https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/a-teapaa-de-milioane-uber-nord-est-a-unui-sef-de-la-rar-cu-legaturi-la-bzi-a-intrat-in-insolventa-datorii-la-stat-de-1-6-mil-euro–372485.html .
Ţeapă de Milioane: Uber Nord Est în insolvenţă
În urma unei investigaţii ample, s-a descoperit că firma de transport Uber Nord Est, cu legături la BZI, a intrat în insolvenţă, acumulând o datorie uriaşă de 1,6 milioane de euro faţă de stat. Acest eveniment ridică întrebări serioase cu privire la gestionarea financiară şi la legăturile dintre firma Uber Nord Est şi autorităţile locale.
“Fiscul şi datoria exponenţială a Uber Nord Est
Conform platformei Supervizor.ro, situaţia datoriei Uber Nord Est este denumită o “ţeapă trasă Fiscului”. Cu toate acestea, lichidatorul judiciar MARKA’S ignoră sau nu cunoaşte decizia ÎCCJ şi afirmă că “nu deţine probe în vederea susţinerii unei acţiuni privind antrenarea răspunderii”. Între timp, datoria faţă de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi s-a dublat, atingând suma de 8.289.585 lei.
Cursa împotriva datoriei: Tribunalul Iaşi şi deschiderea procedurii de insolvenţă
Într-un efort de recuperare a datoriei, Administraţia Finanţelor Publice Iaşi a solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva Uber Nord Est. Tribunalul Iaşi a decis favorabil, demonstrând că firma datorează statului peste 7 milioane de lei. Cu toate acestea, Fiscul întâmpină dificultăţi în recuperarea sumelor, iar lichidatorul judiciar este pus în situaţia de a întocmi un raport asupra stării de insolvenţă.
Un singur creditor: Statul Român
Cu apariţia în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, tabela preliminară a creditorilor dezvăluie că singurul creditor al Uber Nord Est este statul român, prin Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi. Suma incredibilă de peste 1,6 milioane de euro, adică 8.289.585 lei, plasează statul într-o poziţie dificilă în încercarea de recuperare a datoriei.
Cauzele insolvenţei: O perspectivă contradictorie
Într-o încercare de a înţelege cauzele stării de insolvenţă, Tribunalul Iaşi a numit un lichidator responsabil cu analizarea situaţiei. Însă, potrivit raportului întocmit, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi ar fi contribuit la insolvenţa Uber Nord Est prin impunerea unor obligaţii fiscale suplimentare în valoare de peste 4 milioane de lei, ceea ce a crescut gradul de îndatorare al firmei.
Răspunderea externă: Factori şi concluzii
Raportul lichidatorului afirmă că insolvenţa se datorează, în principal, unor factori de natură externă societăţii. Cu toate acestea, se precizează că, în măsura în care vor apărea informaţii sau elemente noi, lichidatorul va acţiona în consecinţă, completând raportul sau formulând acţiuni în justiţie, dacă va fi cazul.
Evoluţia Uber Nord Est: De la înfiinţare la insolvenţă
Firma Uber Nord Est a fost înfiinţată în 2019, avându-l pe Florin Adrian Hopşa drept unic asociat. În ciuda unui profit iniţial, compania a ajuns să acumuleze datorii semnificative într-un interval scurt de timp, ajungând să fie gestionată de lichidatorul judiciar într-un efort de recuperare a creanţelor.
Firma Fără Nimic: Buna Ziua Iaşi şi lipsa de documente contabile
Lichidatorul a constatat că, până în prezent, reprezentanţii Uber Nord Est nu au pus la dispoziţia lichidatorului documentele contabile solicitate. Mai mult, firma nu mai deţine bunuri mobile sau imobile, conform comunicatelor primite de la autorităţile competente, ceea ce complică eforturile Administraţiei Finanţelor Publice de a recupera datoria.
Viitor incert şi perspective de recuperare
Într-un final, Uber Nord Est se află într-o situaţie fără ieşire, iar autorităţile sunt în faţa unei provocări majore în eforturile de recuperare a datoriei. Cu un stat care se clasează ca unic creditor şi o firmă care a ajuns în insolvenţă, viitorul acestei poveşti financiare rămâne incert, cu consecinţe economice semnificative pentru toate părţile implicate.