Într-un anunț recent făcut de senatorul Maricel Popa, pasionatii de infrastructură și cei dornici să vadă conexiuni mai strânse între România și Moldova au primit o veste încurajatoare. Planul de a construi un pod peste Prut, la Ungheni, prinde contur rapid.
Din sursele oficiale, aflăm că a fost demarat procesul licităției pentru proiectarea și execuția acestei lucrări majore. Până la jumătatea lunii septembrie, vom fi la curent cu ofertanții acestui mega-proiect valorând peste 160 milioane de lei. Finanțarea acestuia se face printr-un mecanism european specializat în dezvoltarea infrastructurii strategice de transport.
Social-democrații și-au demonstrat încă o dată angajamentul în dezvoltarea regiunii Moldovei, cu accent pe proiectele infrastructurale. După ce au venit la guvernare, liderii actuali, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu, au susținut necondiționat construcția autostrăzilor A7 și A8.
Însă, ce înseamnă acest pod pentru Moldova și România? Proiectul nu doar că prevede construirea unui pod impresionant cu o lungime de 261,2 metri, dar și un tronson de autostradă de 0,5 km, asigurând astfel o conectare fluidă cu restul rețelei de drumuri.
Termenele stabilite sunt ambițioase: câștigătorul licitației va avea 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic, iar ulterior 18 luni pentru finalizarea lucrărilor. O garanție de 60 de luni va asigura durabilitatea și calitatea acestei lucrări.
Astfel, în câțiva ani, podul peste Prut va deveni un simbol al colaborării și unității dintre România și Republica Moldova, consolidând legăturile dintre cele două țări și facilitând schimburile culturale, economice și turistice.