Cum a costat achiziția excesivă de vaccinuri Statul Român peste un miliard de Euro
Într-un moment de criză globală, când fiecare decizie a guvernanților ar trebui să fie ghidată de prudență și responsabilitate, România se confruntă cu un scandal de proporții, ce scoate la iveală o posibilă gestionare defectuoasă și imprudentă a resurselor statului în plină pandemie de COVID-19. Fostul premier PNL Florin Cîțu, împreună cu foștii miniștri USR ai Sănătății, Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă, sunt acum în centrul unui dosar de abuz în serviciu, legat de achiziționarea unui număr excesiv de vaccinuri anti-COVID, un act care pare să fi adus un prejudiciu de peste 1 miliard de euro statului român.
Această situație alarmantă a fost semnalată inițial de Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor din Guvernul Cîțu, care a observat un raport disproporționat de 5,7 doze de vaccin per persoană eligibilă, un număr nejustificat având în vedere populația vaccinabilă a României. Această descoperire a declanșat o serie de investigații care au culminat cu acuzațiile aduse de DNA.
Este de neconceput cum, într-o perioadă în care fiecare leu contează, guvernanții au decis să achiziționeze peste 52 de milioane de doze de vaccin, în condițiile în care populația vaccinabilă era de doar 10,7 milioane de cetățeni. Această decizie vine în urma unei achiziții anterioare de 23 de milioane de doze, suficiente pentru a vaccina un număr de peste 23 milioane de persoane. Această supradozare de vaccinuri ridică întrebări serioase despre competența și intențiile celor implicați în procesul de achiziție.
În plus, implicarea lui Andrei Baciu, fost secretar de stat în Ministerul Sănătății și actualul președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în această procedură de achiziție nejustificată, adaugă un nou nivel de complexitate și suspiciune în acest caz. Deși DNA nu a precizat încă dacă Baciu are sau nu o calitate oficială în dosar, prezența sa în acest context este îngrijorătoare.
Ce este și mai alarmant în acest caz este aparenta lipsă de coordonare și comunicare între diferitele departamente guvernamentale. Faptul că Ministerul Finanțelor, sub conducerea lui Alexandru Nazare, a trebuit să semnaleze această discrepanță majoră indică o deficiență gravă în procesul de luare a deciziilor și în gestionarea crizei de către Guvernul Cîțu. Această situație ridică întrebări serioase despre modul în care sunt administrate resursele statului și despre prioritățile guvernului într-o perioadă atât de critică.
În contextul unei pandemii globale, este esențial ca fiecare decizie, mai ales cele legate de sănătatea publică și de utilizarea fondurilor publice, să fie luată cu cea mai mare grijă și responsabilitate. Achiziția excesivă de vaccinuri nu doar că reprezintă o risipă de resurse financiare, dar și subminează încrederea publicului în capacitatea guvernului de a gestiona eficient criza sanitară.
Acest scandal nu este doar o chestiune de cifre și statistici; este o chestiune de încredere publică și responsabilitate guvernamentală. Cetățenii României merită transparență și asigurarea că fiecare decizie luată de guvernanți este în interesul lor și nu rezultatul unor posibile neglijențe sau interese obscure.
În concluzie, acest caz ar trebui să servească drept un semnal de alarmă pentru toți cei implicați în administrarea publică. Este esențial ca guvernanții să acționeze cu cea mai mare prudență și responsabilitate, mai ales în timpuri de criză. Cetățenii României merită un guvern care să își asume responsabilitatea pentru acțiunile sale și care să gestioneze resursele țării într-un mod care să servească cel mai bine interesul public. Eșecul de a face acest lucru nu doar că costă bani, dar și erodează încrederea fundamentală în instituțiile statului.