Deputatul USR Filip Havârneanu: “Rezultatele dezastruoase la simulări certifică un sistem educațional mort”

Evaluarea Națională din 2024 înregistrează un record negativ la simulare

Datele preliminare ale Evaluării Naționale din 2024 au aruncat în lumină o situație alarmantă în sistemul de învățământ românesc. În special, rezultatele la simulările examenului au fost extrem de dezamăgitoare, cu cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii patru ani, în cazul probei de Matematică. La Limba Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note egale sau mai mari de 5.

Critici dure la adresa ministrului Educației, Ligia Deca

Deputatul USR Filip Havârneanu a făcut declarații dure la adresa conducerii Ministerului Educației, subliniind că rezultatele slabe ale elevilor sunt consecința unei guvernări incompetente din ultimele trei decenii și jumătate. Havârneanu consideră că actualul ministru, Ligia Deca, ar trebui să-și asume responsabilitatea și să demisioneze, criticând lipsa de implicare și lipsa de progres în sistemul educațional.

Relația elevilor cu școala, tot mai afectată de schimbări superficiale

Deputatul Havârneanu evidențiază că legile recente în domeniul educației au fost concepute fără o analiză profundă și modificări superficiale au fost impuse peste noapte. Acest lucru a dus la o situație în care sistemul de învățământ suferă, iar elevii întâmpină dificultăți în a-și construi o relație solidă cu școala. Havârneanu consideră că reformele din educație trebuie să fie mai profunde și mai coerente pentru a aduce îmbunătățiri reale.

Sistemul de învățământ românesc la coada clasamentului în Uniunea Europeană

Rezultatele evaluării PISA din 2022 au confirmat poziția dezastruoasă a sistemului de învățământ românesc în cadrul Uniunii Europene. România se află în coada clasamentului la domeniile matematică, științe și citire, fiind depășită doar de Bulgaria. Havârneanu atrage atenția că această situație favorizează ascensiunea unor ideologii extremiste, datorită lipsei de educație și a capacității reduse a oamenilor de a gândi critic.

Neglijarea educației, o problemă politică și socială

Deputatul USR subliniază că procentul ridicat de analfabetism funcțional, precum și lipsa de interes pentru lectură, sunt consecințe ale neglijării educației de către majoritatea politică. Havârneanu critică faptul că programele educaționale sunt promovate în campanii electorale, dar ulterior sunt tăiate din lista priorităților guvernamentale.

În concluzie, deputatul Filip Havârneanu trasează o imagine sumbră a sistemului de învățământ românesc, evidențiind nevoia urgentă de reformă și de implicare reală din partea autorităților pentru a asigura un viitor mai bun pentru generațiile viitoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *