Într-o lume dominată de supereroi și drame intense, o păpușă roz a reușit să surprindă și să cucerească inimile publicului. „Barbie”, sub regia talentatei Greta Gerwig, a devenit rapid filmul cu cele mai mari încasări din istoria Warner Bros., lăsând în urmă producții aclamate precum „The Dark Knight”, premiat cu Oscar.
Margot Robbie și Ryan Gosling, în ipostazele iconice ale păpușilor Barbie și Ken, ne poartă într-o călătorie fascinantă în lumea reală. În mai puțin de o lună de la premiera din 21 iulie, filmul a acumulat încasări de peste 537,5 milioane de dolari pe teritoriul nord-american, potrivit surselor Variety. Comparativ, „The Dark Knight”, o capodoperă a lui Christopher Nolan, a adunat 536 de milioane în 2008.
Dar succesul nu se oprește aici. „Barbie” a stabilit noi standarde, devenind cel mai profitabil debut regizoral, surclasând „Captain Marvel” din 2019, cu încasări de 153 milioane de dolari. În plus, a trecut de impresionanta sumă de 1 miliard de dolari la nivel internațional, depășind recordul anterior deținut de „Wonder Woman”, cu încasări de 821 milioane.
Margot Robbie, care a investit și în producție, se așteaptă să încaseze aproximativ 50 de milioane de dolari din succesul filmului.
Cu toate acestea, nu toată lumea a primit cu brațele deschise filmul. Algeria și Kuweitul au interzis proiecția, invocând motive morale și religioase. Ministrul libanez al Culturii a exprimat, de asemenea, preocupări similare.
Pe plan comercial, „Barbie” a generat un val roz în întreaga lume, de la haine la accesorii și jucării. Vânzările de păpuși Barbie au crescut semnificativ, în special în Africa de Sud. Paul Dergarabedian, analist media la Comscore, a subliniat impactul cultural al filmului, afirmând că „a captivat imaginația publicului la nivel global”.
Retailerii se grăbesc să profite de pe urma acestui fenomen. Produsele Barbie sunt acum omniprezente, de la cercei la parfumuri și rochii. Mattel, compania din spatele brandului Barbie, speră să revitalizeze popularitatea păpușii și să o introducă unei noi generații.
Branduri de renume precum Zara, H&M, Primark și Crocs au lansat colecții inspirate de Barbie. Chiar și lanțurile hoteliere, precum Hyatt și Hilton, oferă camere tematice Barbie.
James Zahn, editor la The Toy Book, a comentat: „Toată lumea poate fi Barbie sau Ken. Aceasta a contribuit la extinderea brandului fără a-l satura.”
Pentru cinefilii din România, vestea bună este că „Barbie” a avut premiera și în cinematografele noastre. Așadar, dacă nu ați văzut încă acest fenomen cinematografic, acum este momentul!