România adoptă „formula suedeză 2+1„ pe drumuri. „Drumul morții„ a fost catalizatorul acestei decizii!

Ministerul Transporturilor comunică extinderea pe scară largă a “formulei suedeze” 2+1 pe arterele naționale. DN2, cunoscut și sub denumirea de „drumul morții„ datorită ratei alarmante de incidente, a fost experimentul inițial care a determinat oficialitățile române să îmbrățișeze această configurație 2+1.

Configurația 2+1 a fost introdusă în țara noastră, având la bază practicile internaționale, ca un experiment pe una dintre arterele naționale gestionate de CNAIR, mai precis pe DN 2, segment km 30+200 – 40+200, afirmă reprezentanții Ministerului.

Monitorizând segmentul de drum adaptat la configurația de circulație 2+1, Entitatea a observat o diminuare a incidentelor rutiere și o atenuare a congestionărilor, rezultatele experimentului inițial fiind promițătoare pentru implementarea configurației. Pe DN 2, principala arteră care conectează Capitala cu regiunile din Moldova și cea mai riscantă cale rutieră din țară, există peste 500 de cruci, conform Libertatea, un număr superior tuturor bornelor kilometrice.

Ce presupune formula suedeză 2+1? “Manualul tehnic pentru reglarea traficului rutier în varianta 2+1 (benzi de circulație) pe arterele naționale sub egida Companiei Naționale de Gestionare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” codificat AND 617-2023 definește normele și cerințele de bază care se impun pentru adaptarea drumurilor la configurația de circulație 2+1.

Această reglementare a fost concepută în concordanță cu stipulările OG nr. 43/1997 referitoare la regimul drumurilor, cu amendamentele și adăugirile ulterioare și cu normele actuale legate de semnalizarea rutieră, având ca obiectiv creșterea siguranței rutiere pe arterele naționale europene, principale și secundare, gestionate de C.N.A.I.R. S.A.

Această metodă de adaptare a drumurilor impune ca banda centrală să fie folosită ca bandă de depășire alternantă pentru ambele direcții, având ca scop diminuarea probabilității de coliziuni frontale și laterale între vehicule.

“Configurația 2+1 a fost introdusă în țara noastră, având la bază practicile internaționale, ca un experiment pe una dintre arterele naționale gestionate de C.N.A.I.R. S.A. Monitorizând segmentul de drum adaptat la configurația de circulație 2+1, Entitatea a observat o diminuare a incidentelor rutiere și o atenuare a congestionărilor, rezultatele experimentului inițial fiind promițătoare pentru implementarea configurației.”, subliniază Ministerul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *