Parchetul European a demarat o anchetă asupra licitației cu mașinile BMW luate de Poliția Română. Trebuiau să fie achitate nu oricum, ci cu bani europeni, acei bani care, la fel ca unicornii, sunt adorați de toți, dar văzuți de nimeni.
Dar, așteptați să vedeți șmecheria! De când a apărut scandalul în presa, statul român a avut o revelație epocală, să renunțe la banii europeni. O mișcare strategică demnă de un joc de șah cu Harry Potter, care ne lasă să ne întrebăm, de ce nu mai vrea statul român să îi ia dacă totul este în regulă, așa cum au susținut încă de la început? Oare nu e totul chiar în regulă? Sau poate s-au speriat de propria umbră?
Încă de la început, USR a susținut că licitația a fost măsluită ca să iasă câștigător un apropiat al președintelui nostru iubit, Klaus Iohannis, anume proprietarul Bavaria Motors, Michael Smith. În caietul de sarcini ar fi fost introdusă o specificație pe care doar mașinile BMW o îndeplineau – probabil ceva legat de capacitatea de a zbura sau de a merge pe apă.
De data asta e oficial, nu este doar o afirmație a unui partid. Combinația de specificații tehnice pentru cele 600 de autospeciale ale poliției a făcut ca firma Automobile Bavaria să nu aibă practic concurență la licitație. Autoritatea contractantă nu a avut cum să justifice cerințele atât de… specifice. Asta e de manualul „Furăciunilor din bani publici” clasa a IV a gimnaziu. Să vă explicăm, parte nu știți cum se face. Se dau niște specificații pe care doar cel care trebuie să câștige le poate îndeplini și gata, afacerea e pecetluită.
Și asta reiese negru pe alb nu de la USR, cum vrea presa de partid să înțelegem, ci din raportul de neconformitate al Direcției Generale a Organismului de Transport din Ministerul Transporturilor. Cu alte cuvinte, oamenii lui nenea Bode din minister au făcut în așa fel caietul de sarcini încât să nu se poată înscrie decât BMW, care are ca proprietar pe tovarășul lui Klaus.
Ilustrul Iohannis declară: „Despre prietenia cu mine pot să vă spun că nu a contat cu siguranță. Iar informațiile mele despre această procedură sunt doar cele care au apărut pe sursele deschise, adică pe media. Însă pot să vă spun un lucru! Foarte clar! Dacă există suspiciuni, atunci avem suficiente autorități competente să verifice aceste lucruri.” Uite că a început ancheta, ne bucurăm enorm, noi vom fi aici să așteptăm aceste rezultate, așa a pățit și marinarul ce a fost înaintea lui, după plecarea de la putere au apărut și problemele. Dar la cât de nenorocit e asta de acum nu cred că va scăpa așa ușor ca Băse.
Și să nu îl uităm în acest scandal pe Bode, acest slugarnic lingușitor, acest plagiator dovedit, care a contribuit la această tărășenie pentru că, bineînțeles, a fost nevoie de el să semneze chestii, pentru a putea fi aprobată această licitație. Mă rog, așa ajung și ei pe poziții, niște șmenari gata să își vândă țara pentru poziții politice.
Într-o conferință de presă din octombrie 2022, Bode îl băga și pe Cătălin Drulă în aceeași combinație, ca doar na, să nu meargă singur la pușcărie în caz de ceva, zicând că „La 25 mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, aprobă cererea de finanțare, inclusiv fișa cu detaliile tehnice.” Însă ce nu spune Bode, e că Drulă a acceptat să se achiziționeze mașini, nu să se facă și ciordeală.
Oricum, țara aceasta are nevoie să se trezească la realitate. Dacă vom continua să privim cu indiferență și nepăsare, ăștia vor fi în stare să ne fure și perna de sub cap. E un semnal de alarmă major pe care toți trebuie să îl conștientizăm. Am ajuns o țară care e condusă doar de hoți și de incompetenți, atât de incompetenți încât ar fi în stare, după ce ne fură din casă, să ne dea și foc la ea.
Acest material este o satiră, având la bază informații reale.
Autor: George Radu Duminică