Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, refuză dialogului și trântește ușile în fața fermierilor și transportatorilor
Demonstrație de indiferență, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a organizat o întâlnire pe 14 ianuarie 2024, însă în loc să se angajeze într-un dialog constructiv, a refuzat orice comunicare efectivă cu reprezentanții transportatorilor și fermierilor. Cu toate că s-au convenit asupra a 6 puncte cheie, MTI pare să nu fie dispus să ducă la îndeplinire niciuna dintre aceste măsuri în termenul de 30 de zile propus.
Ignorarea necesității culoarelor dedicate la frontiere și în portul Constanța
În ciuda evidenței privind necesitatea stabilirii unor culoare dedicate la frontiere și în Portul Constanța, MTI pare să ignore această problemă critică. Propunerea, menită să faciliteze tranzitarea autocamioanelor și să reducă timpul de așteptare, a fost primită cu nepăsare, iar MTI a refuzat să ofere orice detaliu privind implementarea acesteia.
Indiferența față de problema rovinietei și a amenzilor
În ceea ce privește lipsa rovinietei și amenzile aplicate pentru situații în care timpii de așteptare depășesc valabilitatea rovinietei, MTI rămâne indiferent. Propunerea de a penaliza conformitatea cu regulile și de a impune amenzi adecvate a fost întâmpinată cu o tăcere completă din partea MTI.
Nepăsarea față de limitele greutății camioanelor
Propunerea de a stabili limite de toleranță pentru depășirea greutății camioanelor la maximum 5%, conform standardelor europene, a fost respinsă cu nonșalanță. MTI pare să nu conștientizeze impactul acestei măsuri asupra siguranței rutiere și asupra infrastructurii, preferând să ignore această problemă esențială.
Disprețul față de restricțiile pentru autocamioanele agricole în perioadele de recoltare
În ceea ce privește restricțiile propuse pentru autocamioanele agricole în perioadele de recoltă, MTI pare să arate un dispreț total față de necesitățile fermierilor. Limitarea distanțelor și posibilitatea de a depăși tonajele legal permise cu 10% în aceste perioade cruciale pentru agricultură au fost respinse fără a se oferi nicio explicație.
Respingeri recurente pentru cerințele de asigurare de risc financiar
În ceea ce privește cerința ca expeditorii să prezinte la licențiere o asigurare de risc financiar sau o altă formă de garanție bancară, MTI continuă să respingă orice inițiativă menită să asigure protecția ambelor părți implicate în tranzacții. Indiferența față de această necesitate vitală înseamnă că MTI riscă să lase expeditorii și transportatorii expuși la riscuri financiare inutile.
Refuzul de a identifica sancțiuni echitabile în cazul depășirii încărcării camioanelor
Ultima propunere, privind identificarea unei soluții echitabile pentru sancționarea doar a furnizorilor și a destinatarilor în cazul depășirii încărcării camioanelor, a fost respinsă de MTI fără nicio intenție de a găsi o alternativă justă. Refuzul de a aborda această problemă demonstrează dezinteresul total al MTI față de responsabilizarea părților implicate în lanțul logistic.
În ciuda eforturilor reprezentanților fermierilor și transportatorilor de a aduce în discuție problemele lor, MTI pare să continue pe un drum al refuzului și al lipsei de transparență. Fermierii și transportatorii rămân blocați într-un climat de indiferență, cu speranța că MTI va reconsidera poziția sa și va începe să abordeze cu seriozitate problemele semnalate.