Conform datelor furnizate de sistemul de urmărire a zborurilor, avionul nu a manifestat niciun semn de problemă pe parcursul călătoriei sale, până în momentul dramatic al căderii. Aeronava, care transporta, conform agenției de aviație din Rusia, Rosaviatsia, nu mai puțin de 10 persoane, printre care și Prigozhin, a pornit de la Moscova către Sankt Petersburg. Însă, în ultimele 30 de secunde ale zborului său, avionul a părăsit în mod brusc altitudinea sa de croazieră, de 28.000 de metri, și s-a prăbușit într-un unghi abrupt, coborând peste 8.000 de metri.
„Orice s-a întâmplat, s-a întâmplat rapid”, a subliniat Ian Petchenik, reprezentantul Flightradar24, sistemul de urmărire a zborurilor. Aceasta sugerează că echipajul avionului a fost surprins de evenimentul neașteptat și nu a avut timp să reacționeze corespunzător. Deși există speculații că echipajul ar fi încercat să recupereze controlul aeronavei, indiciile arată că nu au existat semne premergătoare căderii, iar evenimentele au evoluat foarte rapid.
Imagini video capturate în timpul căderii arată aeronava cu nasul orientat către pământ, într-o coborâre rapidă, însoțită de o urmă de fum sau vapori. Sistemul Flightradar24 a înregistrat ultima poziție cunoscută a avionului la ora 15:11 GMT, înainte ca acesta să dispară de pe radar. Se presupune că interferențele sau bruiajele din zonă au împiedicat colectarea datelor ulterioare de localizare.
Analizând datele ulterioare, se pare că avionul a trecut prin serii de ascensiuni și coborâri bruște, fiecare dintre ele având loc într-un interval de aproximativ 30 de secunde. Această serie de mișcări haotice a culminat în prăbușirea finală. Conform Flightradar24, ultimele date despre zbor au fost înregistrate la ora 15:20.
Autoritățile ruse au deschis o anchetă penală pentru a elucida circumstanțele tragicei căderi. Surse anonime au sugerat că avionul ar fi putut fi doborât de rachete sol-aer, însă aceste informații nu au fost confirmate oficial.
Reacția constructorului brazilian de avioane Embraer SA a fost una promptă, precizând că nu au mai oferit servicii sau asistență pentru avionul în cauză în ultimii ani. Compania a subliniat că a respectat sancțiunile internaționale împotriva Rusiei. Avionul în cauză, identificat cu numărul de înmatriculare RA-02795, a fost legat anterior de transportul lui Prigozhin în Belarus, după o revoltă eșuată.
Evenimentul tragic continuă să ridice întrebări și să genereze speculații în privința cauzelor care au dus la căderea fulgerătoare a avionului lui Prigozhin. Pe măsură ce ancheta se desfășoară, speranța este că răspunsurile vor aduce lumină asupra acestui eveniment nefericit.