Prima pagină » Iasi in fiecare pagina » Se construiește autostrada din România direct până în Ucraina: Partea românească este deja în construcție

Se construiește autostrada din România direct până în Ucraina: Partea românească este deja în construcție

by Salut Iasi

Proiectul Autostrăzii Ungheni–Chișinău–Odesa

Republica Moldova nu are capacitatea necesară pentru a realiza autonom proiectul autostrăzii Ungheni–Chișinău–Odesa, un proiect de infrastructură semnificativ, a declarat ministrul interimar al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea. El a subliniat importanța asistenței financiare din partea partenerilor internaționali pentru implementarea acestui proiect, care va extinde Autostrada A8 din România, conform informațiilor oferite de IPN.

Construcția podului peste Prut

Un prim pas în realizarea acestui proiect este construcția unui pod peste Prut, care va asigura o legătură directă între România și Republica Moldova. Proiectul este conceput conform standardelor europene și presupune patru benzi de circulație, conform site-ului drum.info.ro. „Autostrada va fi o extensie a Autostrăzii A8 de la Pașcani – Iași către Chișinău. Pe 26 aprilie, am început construcția primului pod peste Prut, care trebuie să fie operațional în 18 luni. Podul va fi cu patru benzi, având caracteristicile unei autostrăzi”, a afirmat vicepremierul Bolea, în emisiunea „Pe față” difuzată la postul național de television.

Complexitatea construcției

Bolea a evidențiat dificultatea procesului de construcție a autostrăzii, care implică mai multe etape tehnice. „Dispunem de resurse financiare din partea Uniunii Europene pentru construcția primului segment al autostrăzii în Republica Moldova, în continuarea podului, până la sensul giratoriu. În prezent, suntem în faza de studiu de prefezabilitate, prin care experții vor determina trei posibile trasee pentru autostradă. Ulterior, ministerul va decide care este cel mai eficient și mai ușor de realizat segment. Apoi, se va trece la faza de proiectare. În timpul procesului de proiectare, ministerul trebuie să identifice toate segmentele de teren care nu aparțin statului, acestea urmând a fi achiziționate. Consider că această etapă va dura câțiva ani”, a explicat oficialul.

Implicarea partenerilor internaționali

Ministrul Bolea a subliniat faptul că proiectul implică costuri ridicate și a afirmat că este esențială implicarea partenerilor internaționali. „Autostrada Ungheni-Chișinău-Odesa, în stadiul actual, are un cost estimat de aproximativ 1,2 miliarde de euro. Considerăm că fără sprijinul partenerilor europeni, construcția va fi imposibilă. Aceasta este o realitate pe care trebuie să o conștientizăm”, a declarat acesta. Traseul autostrăzii va conecta orașele Iași, Ungheni, Chișinău și Odesa, având o lungime totală de peste 320 de kilometri.

Etapele proiectului

Proiectul autostrăzii peste Prut va fi realizat în două etape: prima va lega Ungheni de Chișinău, iar a doua va extinde traseul din Chișinău spre sud-est. Tronsonul dintre Ungheni și Chișinău va fi integrat în rețeaua de autostrăzi din România, îndeosebi cu Autostrada A8, ce va conecta Târgu Mureș de Iași și Ungheni. De asemenea, de la Iași, conexiunea va continua cu Autostrada A7, care este în curs de construcție. Autostrada va include și noul pod rutier în regim de autostradă, aflat în proces de realizare, peste Prut, între Ungheni și Zagarancea.

Investiții și perspective de dezvoltare

Investițiile necesare pentru proiectul autostrăzii sunt considerabile, iar Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale lucrează pentru a garanta resursele necesare. Bolea a afirmat că colaborarea cu partenerii internaționali va juca un rol fundamental în atragerea fondurilor necesare finalizării proiectului. „Fără sprijin extern, nu ne putem îndeplini obiectivele. Este important ca toate părțile implicate să colaboreze pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios“, a adăugat el.

Beneficiile autostrăzii

Autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa va aduce multiple beneficii economice și sociale pentru regiune. Aceasta va facilita transportul de persoane și mărfuri, va stimula comerțul și va contribui la dezvoltarea economică a zonei. În plus, realizarea acesteia va îmbunătăți legăturile între cele două țări, consolidând astfel relațiile bilaterale. Conectarea la rețeaua europeană de autostrăzi va crea oportunități pentru dezvoltarea infrastructurii și va atrage investitori străini.

Concluzie

Proiectul autostrăzii Ungheni–Chișinău–Odesa este un demers complex care necesită un efort concertat și resurse adecvate. Cu sprijinul partenerilor internaționali, Republica Moldova poate spera la realizarea unei infrastructuri moderne care să susțină dezvoltarea economică a regiunii și să îmbunătățească mobilitatea cetățenilor.

Ar putea să vă placă și

Lasă un comentariu