Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a susținut o conferință de presă la finalul întâlnirii cu Comitetul Interministerial de Coordonare a Planului Național de Redresare și Reziliență. Acesta a declarat că guvernarea anterioară a refuzat să își asume politic că sunt proiecte care nu pot fi îndeplinite și aștepta ca cineva de la Comisia Europeană să atragă atenția asupra acestui fapt. Oficialul a continuat arătând că Comisia Europeană doar constată întârzierile și demonstrează că proiectele nu pot fi realizate la termen, scrie biziday.ro.Ads„Este foarte important să avem curajul instituțional să recunoaștem întârzierile avute de fostele guverne și faptul că o serie de proiecte chiar nu se mai pot face” cu bani din PNRR, a afirmat ministrul într-o conferință de presă. El a amintit termenul limită de finalizare a proiectelor cu finanțare PNRR, august 2026.„Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, gen segmentele de autostradă din A7 și A8 care v-am spus că nu mai sunt prinse în PNRR. Așa cum au rămas, și asta este vestea bună, segmente pe care le finanțăm acum integral cu tot cu componenta națională”, a spus Dragoș Pâslaru.Întrebat ce șantiere vor fi închise, ministrul Proiectelor Europene a declarat că „avem mai multe tipuri de stadii. Avem proiecte care sunt semnate doar contractele şi nu se întâmplă nimic pe ele – în acele proiecte, evident, mai degrabă închizi contractele şi aștepţi să vezi alte surse de finanțare. Dar avem proiecte mature, proiecte care sunt în implementare, sau proiecte care poate de abia au început, dar sunt cruciale pentru modernizarea țării. Vă tot dau exemplele de autostradă A7, A8, care sunt cruciale și vitale. Deja am vorbit cu Ministerul de Finanțe, cu Ministerul de Dezvoltării, vom avea un mecanism de prioritizare și de găsire a surselor alternative de finanțare, avem politica de coeziune, avem fondul de modernizare, avem Banca Europeană de Investiții, și veţi vedea, trebuie să meargă în paralel, pentru că, doar ca să înțelegem, odată ce clarifici ce intră și ce nu intră pe PNRR, evident, trebuie să verifici spațiul fiscal pe care îl ai, și, evident, cum plasezi toate celelalte proiecte și care este fluxul de numerar, cash flow-ul, ce nevoie ai de finanțare în acest an. Prin urmare, întrebarea este extrem de legitimă, colaborarea între Ministerul Investițiilor și Ministerul Finanțelor în trecut a cam scârțâit. Ministerul Investițiilor semna contracte, Finanțele se trezeau că n-au bani. În acest moment vă pot spune că exact ce trebuia făcut poate de la început este pe care se întâmple”, a încercat Dragoș Pâslaru să încheie subiectul pe un ton optimist.
REVOLTĂTOR Ciolacu și Grindeanu au știut, dar n-au făcut nimic: segmente din A7 și A8 rămân fără finanțare PNRR din cauza întârzierilor
81
