Prima pagină » Iasi in fiecare pagina » FOTO Progres major pe A8: Ministrul Ciprian Șerban vine cu ultimele informații

FOTO Progres major pe A8: Ministrul Ciprian Șerban vine cu ultimele informații

by Salut Iasi

Contracte Semnate pentru Secțiunea Montană a Autostrăzii A8

Toate cele patru loturi ale secțiunii montane de 116 km ale Autostrăzii A8 au acum contracte atribuite sau semnate pentru supervizarea lucrărilor, a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban. Compania Națională de Investiții Rutiere a desemnat Asocierea Activ Proiectare Infrastructură S.R.L. (Lider) – EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi câștigătoare a contractului de supervizare pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni, care se întinde pe 32,4 km.

Monitorizarea Lucrărilor pe Tronsonul A8

Această asociere va supraveghea atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor pe unul dintre cele mai esențiale tronsoane ale Autostrăzii A8. În săptămâna curentă, a fost atribuit și contractul de supervizare pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, cu o lungime de 31,5 km. Acest lot este considerat cel mai provocator din întreaga autostradă din cauza provocărilor tehnice majore pe care le prezintă.

Desemnarea Câștigătoarei pentru Lotul 2B

Asocierea Venturo Investment (Lider) – Ae Dozoring sro, compusă din firme de inginerie din România și Slovacia, a fost declarată câștigătoare a contractului. Aceasta va avea responsabilitatea de a supraveghea lucrările complexe de pe traseul A8, având un rol esențial în asigurarea calității proiectului.

Importanța Rolului Supervizorului

Rolul supervizorului este esențial pentru desfășurarea unui astfel de proiect de amploare. Acesta va controla atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor, asigurându-se că acestea respectă standardele tehnice impuse și că materialele și echipamentele utilizate sunt de calitate corespunzătoare.

Provocări Tehnice pe Secțiunea Montană

Provocările tehnice sunt promite semnificative pe secțiunea montană Sărățeni-Pipirig. Traseul de 116 km include 180 de poduri și pasaje, precum și 38 de tuneluri. Această complexitate a lucrărilor necesită o supraveghere strictă în fiecare etapă a dezvoltării proiectului.

Proiecte și Valori Financiare Implicate

Anul 2025 va marca o etapă semnificativă pentru Autostrada Unirii, având în vedere că toate cele patru contracte pentru construcția secțiunii montane a Autostrăzii A8 au fost semnate la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Valoarea totală a acestor contracte de construcție se ridică la 18 miliarde lei, ceea ce reprezintă una dintre cele mai mari investiții în infrastructura rutieră din România.

Etapa de Proiectare pentru Autostrada A8

Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor, a declarat că începutul anului 2026 va marca demararea etapei de proiectare pentru autostradă. Odată ce contractele de supervizare și cele de construcție sunt finalizate, proiectul poate avansa conform termenelor stabilite.

Detalii Tehnice Ale Proiectului

Etapa de proiectare este crucială pentru succesul întregului proiect. În cadrul acestei faze, vor fi elaborate toate planurile tehnice detaliate necesare pentru cele 180 de poduri și pasaje, precum și pentru cele 38 de tuneluri prevăzute.

Autostrada A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț

Autostrada A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Unirii, include secțiunea montană Sărățeni-Pipirig, considerată cea mai complexă parte a traseului. Lotul 1C Sărățeni-Joseni are o lungime de 32,4 km și traversează terenuri cu un relief dificil. În același timp, lotul 2B Grințieș-Pipirig, cu 31,5 km, este perceput ca fiind cel mai provocator din punct de vedere tehnic.

Beneficiile Autostrăzii A8 pentru România

Autostrada A8 reprezintă un proiect strategic pentru România. Aceasta va conecta regiunea Transilvaniei de Moldova, facilitând îmbunătățirea conectivității între cele două zone și reducând semnificativ timpul de călătorie.

Ar putea să vă placă și

Lasă un comentariu