Prima pagină » Iasi in fiecare pagina » Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – organizată în luna mai, cu noi reglementări publicate în Monitorul Oficial

Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – organizată în luna mai, cu noi reglementări publicate în Monitorul Oficial

by Salut Iasi

Publicarea Metodologiei Evaluărilor Naționale pentru 2024-2025

Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024 – 2025 a fost oficializată marți în Monitorul Oficial. Acest document conține detalii esențiale referitoare la calendarul evaluărilor, procedurile de desfășurare și responsabilitățile cadrelor didactice implicate.

Calendarul Evaluărilor pentru clasa a II-a

Ministerul Educației a aprobat următorul calendar pentru evaluarea rezultatelor învățării elevilor la finalul clasei a II-a: evaluarea la Limbă și comunicare – scris – Limba română va avea loc pe 13 mai 2025, pentru Limba maternă tot pe 13 mai 2025. Evaluarea cititului la Limbă și comunicare – Limba română va avea loc pe 14 mai 2025, iar pentru Limba maternă, pe aceeași dată. Ziua de 15 mai 2025 este rezervată pentru evaluarea la Matematică și Explorarea mediului, iar evaluarea Limbii și comunicării – scris-citit pentru minoritățile naționale va avea loc pe 16 mai 2025.

Calendarul Evaluărilor pentru clasa a IV-a

Pentru clasa a IV-a, Evaluarea Națională se va desfășura conform următorului program: pe 20 mai 2025 are loc evaluarea la Limbă și comunicare – Limba română, inclusiv pentru elevii din minoritățile naționale, urmată de Matematică și Științe ale naturii pe 21 mai 2025. Evaluarea Limbii materne este programată pentru 22 mai 2025.

Calendarul Evaluărilor pentru clasa a VI-a

Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a va decurge astfel: pe 27 mai 2025 va avea loc evaluarea la Limbă și comunicare – Limba română, pe 28 mai 2025 la Matematică și Științe ale naturii, iar pe 29 mai 2025 se va desfășura evaluarea Limbii materne.

Desfășurarea Evaluărilor conform Ordinului Ministerial

Evaluarea Națională din 2025 se va desfășura conform calendarului stabilit, în timpul orelor de curs, adaptându-se la programul fiecărei instituții de învățământ. Comisia județeană sau municipală pentru organizarea EN-2025 va stabili un interval orar uniform pentru desfășurarea testelor, aplicabil tuturor unităților din județ sau municipiul București.

Responsabilitățile Cadrelor Didactice

Responsabilitatea pentru administrarea Evaluării Naționale la clasa a II-a revine administratorului de test, care va fi un învățător sau profesor pentru învățământul primar. În cazul Evaluărilor Naționale pentru clasele a IV-a și a VI-a, această responsabilitate îi revine unui cadru didactic care nu predă la clasa respectivă.

Asistența în procesul de evaluare

Pe parcursul testelor, administratorul va fi asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă în acea clasă, având rolul de a susține procesul de administrare a evaluărilor. Sălile utilizate pentru Evaluarea Națională vor fi, în mod obișnuit, săli de clasă utilizate de elevi, adaptate pentru a elimina orice materiale didactice care ar putea influența performanța acestora.

Organizarea evaluării și instructajul elevilor

Administratorul de test, cu sprijinul asistentului, va pregăti condițiile necesare desfășurării evaluării, stabilind așezarea elevilor conform regulilor. Înainte de începerea evaluării, administratorul va oferi un instructaj motivant elevilor, riguros explicând procedurile și importanța evaluării.

Distribuirea testelor și monitorizarea timpului

Fiecare elev va primi testul corespunzător zilei respective, având obligația de a-și scrie numele, prenumele și unitatea de învățământ. Înregistrarea și monitorizarea timpului alocat testării vor fi efectuate de către administratorul de test. Acesta va asigura menținerea ordinii și liniștii în sala de clasă și nu va avea voie să ofere indicații referitoare la rezolvarea testelor sau să facă modificări ale acestora, conform reglementărilor ministeriale.

Evaluarea testelor EN II și EN IV

Fiecare test din cadrele de Evaluare Națională pentru clasele a II-a și a IV-a este examinată de un duet de cadre didactice evaluatoare. În cadrul acestei evaluări, unul dintre evaluatori este învățătorul, institutorul sau profesorul de învățământ primar al clasei.

Evaluarea competențelor pentru EN VI

În ceea ce privește Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a, testele care evaluează competențele din aria curriculară ‘Limbă și comunicare’ sunt examinate de echipe formate din două cadre didactice specializate în limba și literatura română.

Evaluarea testelor de matematică și științe

Testele din aria curriculară ‘Matematică și Științe ale naturii’ pentru EN VI sunt evaluate de grupuri compuse din trei cadre didactice: unul cu specializare în matematică, altul în fizică și cel de-al treilea în biologie.

Facilitarea analizei rezultatelor

Pentru a îmbunătăți analiza rezultatelor și a comunica aceste informații elevilor și părinților sau reprezentanților legali, cadrele didactice evaluatoare pot efectua sublinieri sau adăugiri pe teste pe parcursul evaluării.

Termenul de finalizare a evaluării

Evaluarea testelor pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se încheie în maximum 7 zile de la susținerea ultimului test din fiecare clasă.

Procedura de comunicare a rezultatelor

”Directorul unității de învățământ se ocupă de introducerea rezultatelor testelor în aplicația informatică și de transmiterea fișelor de evaluare, împreună cu testele, către profesorii de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Aceasta se face cu scopul analizării rezultatelor alături de elevi și părinți, având drept obiectiv identificarea punctelor forte și a aspectelor care necesită îmbunătățiri pentru fiecare elev”, se precizează în documentul publicat în Monitorul Oficial.

Evaluează cadrele didactice din unitatea de învățământ

Testele din cadrul EN-2025 sunt evaluate de cadrele didactice din unitatea de învățământ care desfășoară evaluarea. Aceasta asigură o evaluare pertinentă a elevilor în contextul cunoașterii specifice a acestora.

Suplimentarea evaluatorilor în caz de necesitate

În situația în care numărul cadrelor didactice din unitatea de învățământ nu este suficient, președintele comisiei de organizare și administrare a Evaluării Naționale solicită comisiei județene sau a municipiului București să desemneze cadre didactice din alte unități pentru a asigura desfășurarea corespunzătoare a evaluării.

Confidențialitatea rezultatelor individuale

Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu sunt afișate sau comunicate public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Totuși, la cererea scrisă a elevului, punctajele obținute pot fi transformate în calificative sau note ce pot fi trecute în catalog.

Valorificarea rezultatelor obținute

Rezultatele sunt utilizate la nivelul unității de învățământ pentru: elaborarea planurilor de învățare personalizate și informarea elevilor și părinților despre progresele înregistrate în dezvoltarea competențelor evaluate. (Agerpres/ FOTO radioiasi.ro)

Ar putea să vă placă și

Lasă un comentariu

Noutati