Pregătiri pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat că compania italiană WeBuild este pregătită să demareze lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Această porțiune va avea o lungime de 37,5 kilometri și va include cel mai lung tunel rutier din România, denumit „Poiana”, cu o lungime de 1,7 kilometri și două galerii, fiecare având câte două benzi de circulație.
Progresele în realizarea lucrărilor
Scrioșteanu a subliniat că antreprenorul lucrează la ultimele detalii înainte de începerea efectivă a lucrărilor pe acest lot de autostradă. Până în prezent, s-au finalizat organizările de șantier, inclusiv amenajarea unui laborator de control al calității. De asemenea, utilajele și echipamentele necesare sunt pregătite, iar lucrările preliminare pentru construcția portalurilor celor două tuneluri și zonele de acces pentru instalația TBM avansează.
Autorizația de Construire
Secretarul de stat a reamintit că Autorizația de Construire a fost emisă, urmând ca lucrările să înceapă în curând pe acest tronson de autostradă, lung de 37,4 kilometri. Proiectul include construcția tunelului Poiana, care va utiliza tehnologia TBM, model inovativ pentru execuția de tuneluri.
Detalii despre Autostrada Sibiu-Pitești
Autostrada Sibiu – Pitești este considerată una dintre cele mai dificile lucrări de infrastructură din România. Contractul în valoare de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu, lung de 37 km, a fost semnat în august 2022 între WeBuild din Italia și Tancrad din România. Ordinul pentru începerea proiectării a fost emis în februarie 2023, iar durata estimată pentru execuția lucrărilor este de 45 de luni.
Importanța Coridorului 4 Pan-european
Această autostradă face parte din Coridorul 4 Pan-european, o rută de importanță strategică care traversează România de la Est la Vest, cu legături importante între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
Provocările construcției pe Valea Oltului
Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, care se extinde pe 31 km și este considerat cel mai complex segment al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul pentru supervizare a fost semnat anul trecut cu firma italiană IRD Engineering, pentru suma de 106 milioane lei.
Progresul pe Lotul 4
Pe Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, compania austriacă PORR trebuie să finalizeze săpătura a aproximativ 100 de metri pentru a finaliza primul tunel de pe această secțiune. Deocamdată, progresul fizic pe întreaga șantier este estimat la 60%.
Proiectul Autostrăzii București – Pitești
Sorin Grindeanu a declarat că dacă ritmul lucrărilor se menține, există șanse mari ca, până la sfârșitul anului, să fie permisă circulația pe autostrada de la Pitești la București, pe o distanță de peste 140 km. Acest lucru va depinde și de finalizarea lucrărilor pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5, între Băiculești și Curtea de Argeș.
Evoluții pe Lotul 5
În ceea ce privește Lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești, constructorul italian WeBuild a deschis în luna decembrie o secțiune de 16 kilometri, cu 8 luni înainte de termenul stabilit. Ministrul Transporturilor a anunțat că, până la sfârșitul lunii aprilie sau începutul lunii mai, se intenționează deschiderea și restului acestui lot, până la Curtea de Argeș.
Perspectivele pentru autostrada Pitești-Sibiu
Astfel, compania WeBuild va putea mobiliza toate resursele necesare pentru a lucra pe tronsonul 3, având ca obiectiv finalizarea legăturii între Pitești și Sibiu în anii următori.