Prima pagină » Iasi in fiecare pagina » Doar 12% dintre români consideră că sistemul educațional este de calitate. România are al doilea cel mai scăzut procent, după Peru

Doar 12% dintre români consideră că sistemul educațional este de calitate. România are al doilea cel mai scăzut procent, după Peru

by Salut Iasi

Încrederea scăzută în sistemul de educație din România

România se confruntă cu un procent alarmant de neîncredere în calitatea sistemului educațional, situându-se pe locul doi la nivel global, după Peru. Aceasta este concluzia studiului global Ipsos Education Monitor 2025, care a fost realizat în 30 de țări. Conform cercetării desfășurate între 20 iunie și 4 iulie 2025, doar 12% dintre respondenți percep sistemul educațional românesc ca fiind de calitate.

Contextul discuțiilor politice

Este relevant de menționat că răspunsurile românilor au fost obținute în perioada în care premierul Ilie Bolojan și ministrul Daniel David discutau despre măsuri severe ce urmau să afecteze educația. Totodată, acest sector public a fost singurul afectat până acum de reduceri de buget, fiind în fața unor acuzații grave referitoare la corectitudinea angajaților, în tentativa Executivului de a diminua deficitul bugetar.

Percepția generală asupra educației

Percepția românilor asupra educației este una predominant negativă, cu doar 12% dintre respondenți considerând sistemul educațional ca având calitate. Aceasta situare pe penultimul loc în cadrul celor 30 de țări studiate subliniază o problemă persistentă. Studiul realizat și în 2024 evidenția o evaluare similară, cu numai 11% dintre români apreciind învățământul drept „bun”.

Implicarea Ipsos în cercetarea educației

Compania de cercetări de piață Ipsos a realizat aceste studii pentru a oferi o imagine clară asupra percepției publicului despre educație. Rezultatele sunt alarmante și susțin necesitatea unor schimbări fundamentale în sistemul educațional românesc. Această situație ridică semne de întrebare asupra eficienței măsurilor implementate și a impactului acestora asupra tinerelor generații.

Compararea cu alte țări

Analizând datele studiului, se observă o încredere mai mare în sistemul educațional al altor țări. De exemplu, în unele state dezvoltate, procentul de răspunsuri favorabile în ceea ce privește calitatea educațională este semnificativ mai mare, ceea ce sugerează diferențe notabile în abordările educaționale și resursele alocate. Acest lucru demonstrează cât de important este să se investească în educație pentru a construi un viitor mai bun pentru tinerit.

Reacția publicului și a specialiștilor

Reacția publicului, dar și a experților în educație, la aceste rezultatele îngrijorătoare a fost una de dezamăgire. Multe voci diasporei academice subliniază că educația de calitate este esențială pentru dezvoltarea sustenabilă a României. În plus, specialiștii sugerează că este necesară o reevaluare a politicilor educaționale curente, pentru a răspunde mai bine nevoilor elevilor și cadrelor didactice.

Impactul măsurilor de austeritate

Măsurile de austeritate adoptate de guvern au dus la o scădere semnificativă a resurselor financiare pentru educație. Aceasta a determinat nu doar o deteriorare a condițiilor de învățare, ci și a moralei cadrelor didactice, care se confruntă cu presiuni crescânde și cu riscuri legate de locul de muncă. Acest context influențează, de asemenea, percepția generală a cetățenilor asupra sistemului educațional.

Reformele necesare în educație

Pentru a îmbunătăți situația actuală, este esențial ca reformele în educație să fie prioritizate. Acestea ar trebui să fie orientate către creșterea transparenței și eficienței, precum și către satisfacerea nevoilor specifice ale elevilor și profesorilor. De asemenea, este important să se alivieze povara financiară asupra instituțiilor de învățământ, pentru a asigura un mediu propice învățării.

Concluzii asupra stării învățământului românesc

Deși rezultatele acestui studiu subliniază o situație complicată pentru educația din România, ele pot servi ca un catalizator pentru discuții mai ample şi pentru acţiuni concrete. Abordările strategice în domeniul educației sunt critice, iar implicarea activă a tuturor părților interesate este fundamentală pentru o transformare reală.

Ar putea să vă placă și

Lasă un comentariu