Fonduri Europene suficiente pentru finalizarea autostrăzilor A7 și A8

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a confirmat disponibilitatea fondurilor europene necesare pentru continuarea lucrărilor la autostrăzile A7 și A8, două artere vitale pentru infrastructura rutieră din România. Într-o declarație recentă pentru Radio România Iași, ministrul a subliniat că aceste proiecte nu numai că dispun de finanțare adecvată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și fonduri de coeziune, dar ar putea beneficia și de suplimentări pe parcurs.

Echilibru în finanțare

Adrian Câciu a punctat importanța unei distribuții echilibrate a investițiilor pentru a nu accentua disparitățile regionale. “Avem fonduri suficiente și pentru A7 și pentru A8”, a menționat Câciu, adăugând că există planuri de suplimentare a finanțării pe măsură ce proiectele avansează. El a remarcat disparitățile semnificative între regiuni, cum ar fi între Moldova și regiunile de nord-vest și vest ale României, subliniind nevoia de a compensa decalajele acumulate în ultimii 30 de ani.

Eficiența ridicată în absorbția fondurilor europene

Potrivit comisarului european pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, România a demonstrat o rată impresionantă de absorbție a fondurilor europene, estimată la 96% pentru ciclul financiar 2014-2020. Această performanță plasează țara noastră într-o poziție favorabilă pentru actualul ciclu financiar 2021-2027. “Nu mă aștept la lipsuri de finanțare pentru oricare dintre proiectele incluse în Acordul de Parteneriat,” a declarat Ferreira la Forumul Coeziunii din Bruxelles.

Proiecte ample sub umbrela politicii de coeziune 2021-2027

Lansarea Politicii de Coeziune pentru perioada 2021-2027 a avut loc la Palatul Culturii din Iași, marcând începutul unui nou ciclu în care România beneficiază de aproximativ 46 de miliarde de euro. Aceste fonduri sunt destinare a stimula creșterea calității vieții și a diminua diferențele economice și sociale atât între regiunile Europei, cât și între regiunile de dezvoltare din România. Proiectele de infrastructură majoră, cum sunt autostrăzile A7 și A8, sunt esențiale în acest proces, având potențialul de a transforma dinamicile regionale și de a facilita o dezvoltare mai uniformă.

Viitorul autostrăzilor A7 și A8

Implementarea proiectelor pentru A7 și A8 este crucială pentru Moldova, o regiune istoric dezavantajată în termeni de accesibilitate și conexiuni infrastructurale. Aceste autostrăzi nu doar că vor reduce timpul de călătorie, dar vor facilita și o integrare economică mai profundă a regiunii cu restul țării și cu Uniunea Europeană. Prin urmare, finanțarea generoasă și gestionarea eficientă a acestor proiecte sunt pasi decisivi spre realizarea unei Românii mai conectate și mai echilibrate.

Asigurarea continuă a finanțării europene pentru autostrăzile A7 și A8 reflectă nu doar un angajament în revitalizarea infrastructurii naționale, ci și o recunoaștere a nevoii de a aborda inegalitățile istorice printr-o planificare prudentă și echitabilă. Pe măsură ce România navighează prin complexitățile financiare și tehnicile ale epocii post-pandemice, colaborarea între autoritățile naționale și instituțiile europene va fi esențială în maximizarea impactului fondurilor de coeziune și în asigurarea unui viitor prosper pentru toate regiunile țării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *